آموزش

تعمیر ماکروفر سامسونگ در منزل+ (۴ ایراد رایج در ماکروفر)

۰
(۰)

سامسونگ را می‌توان برترین تولید کننده ماکروفر دانست. بسیاری از افراد تعمیر ماکروفر را خودشان در منزل انجام می‌‌دهند. اما قبل از هرچیزی باید نحوه تعمیر ماکروفر سامسونگ در منزل را بدانید در غیر این صورت ممکن است مشکل ماکروفر شما دو چندان شود و حتی دیگر قابل تعمیر نباشد.

در این مقاله قصد داریم از تعمیربان قصد داریم به مهم‌ترین نکات تعمیر ماکروفر سامسونگ بپردازیم.  تعمیربان ارائه کننده خدمات تعمیر انواع مختلف ماکروفر بوده و پس از تعمیر تا ۱۰۰ روز قطعه تعویض شده را گارانتی می‌کند. لازم به ذکر است اعزام متخصص توسط تعمیربان زیر ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد. البته باید گفت هزینه تعمیر ماکروفر در این مجموعه به نسبت رقبا کمتر است.

عیب یابی در تعمیر ماکروفر سامسونگ

ماکروفرهای سامسونگ به دلیل اینکه قطعات پیچیدگی دارند، یکی از حساس‌ترین ماکروفرهای موجود در بازار هستند و آموزش تعمیر ماکروفر سامسونگ برای رفع ایراد آن، بسیار اهمیت دارد. در لیست زیر می‌توانید ایرادات اولیه و متداول این ماکروفر را مشاهده کنید.

  1. خطای E32
  2. نچرخیدن سینی ماکروفر
  3. جرقه زدن
  4. گرم نشدن غذا

در ادامه مقاله به بررسی تمامی ۴ مورد گفته شده در بالا می پردازیم. البته در این ادامه به صورت مختصر در مورد اموزش رایگان تعمیر ماکروفر هم مطالبی را برای شما ارائه خواهیم داد.

خطای E32 در ماکروفر سامسونگ

خطای E32 در ماکروفر سامسونگ

خطای E32 را می‌توان یکی از رایج‌ترین ایرادات ماکروفر سامسونگ نامید. این ایراد باید توسط تکنسین متخصص تعمیر ماکروفر سامسونگ رفع شود. این خطا به دلیل بروز مشکل در سنسور وزن ماکروفر رخ می‌دهد. این سنسور مشخص می‌کند که چه مقدار اشعه مجاز باید به غذای شما تابیده شود.

رفع خطای E32

اولین نکته‌ای که باید در رفع این خطا به آن بپردازیم، این است که سیم کشی‌های ماکروفر باید به طور کامل بررسی شود. در غیر اینصورت باید سنسور وزن عوض شود. 

نچرخیدن سینی ماکروفر

در تمامی ماکروفرها یک سینی چرخان وجود دارد که باعث می‌شود تا گرما به طور یکسان به تمامی نقاط غذا برخورد کرده و گرم شود. در قسمت پایین به رایج‌ترین دلایل نچرخیدن این سینی خواهیم پرداخت.

  • مشکل سینی
  • خراب شدن غلطک‌های سینی
  • خرابی موتور گردان
  • مشکل در سیستم برقی ماکروفر

مشکل سینی ماکروفر

وجود مشکل در سینی ماکروفر را می‌توان یکی از شایع ترین مشکلات این ماکروفر نامید. بعضا پیش میاد زمانی که شما سینی را به درستی در سرجای خود قرار ندهید، غلطک‌ها نمی‌توانند سینی را به چرخش دربیاورند. شما می‌توانید با جا انداختن درست سینی این مشکل را حل کنید.

نچرخیدن سینی ماکروفر

خراب شدن غلطک های سینی

یکی از مهم‌ترین دلایل نچرخیدن سینی ماکروفر را می‌توان خرابی غلطک‌های آن دانست. برای تعمیر این قسمت شما می‌توانید ماکروفر را از پریز برق کشیده و غلطک‌ها را از زیر سینی خارج کنید و در صورت خراب بودن، آن‌ها را تعویض کنید. بعضی از مواقع پیش می‌آید که کثیف شدن غلطک‌ها هم یکی از دلایل اصلی نچرخیدن آن باشد. شما می‌توانید با مطالعه مقاله چربی زدایی ماکروفر عمر این محصول را افزایش دهید.

خرابی موتور گردان

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات ماکروفر سامسونگ را می‌توان خرابی موتور گردان آن نامید. اگر شما از ماکروفر خود زیاد استفاده می‌کنید، دیر یا زود به این مشکل برخواهید خورد. در صورت مواجه شدن با این مشکل خودتان می‌توانید تعمیر ماکروفر سامسونگ خود را برعهده گرفته و آن را عوض کنید.

مشکل در سیستم برقی ماکروفر

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به مرور زمان در ماکروفر شما رخ دهد، مشکل در سیستم برقی آن است. زمانی که این مشکل رخ داد، بهترین کار ارتباط با متخصص تعمیر ماکروفر سامسونگ است. برخی اوقات به دلیل استفاده زیاد از ماکروفر شاهد خراب درب ماکروفر خواهیم بود شما می‌توانید با مطالعه مقاله میکروسوئیچ درب ماکروفر با این قطعه بیشتر آشنا شوید.

جرقه زدن ماکروفر

جرقه زدن ماکروفر یکی از خطرناک‌ترین مشکلاتی است که ممکن است در صورت تداوم منجر به آتش‌سوزی شود. این مشکل دلایل متعددی دارد که در زیر به آن اشاره خواهیم داشت. ما در تعمیربان درباره علت جرقه زدن ماکروفر مقاله‌ای کامل را آماده کرده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید. 

  • وجود روغن زیاد
  • فرسودگی پایه فلزی
  • وجود ظروف فلزی
  • خرابی کاور انتشار گرما
  • اتصالی

از بین تمامی موارد گفته شده در بالا، وجود ظرف فلزی در ماکروفر را می‌توان دلیل اصلی جرقه در ماکروفر نامید. شما می‌توانید از ظروف پلاستیکی مجاز یا شیشه‌ای در ماکروفر استفاده کنید.

تعمیر ماکروفر ساموسونگ فوری

گرم نشدن غذا در ماکروفر سامسونگ

گرم نشدن غذا هم در ماکروفر دلایل بسیار زیادی دارد که در قسمت پایین به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

  • مشکل در ترانس ماکروفر
  • مشکل در بسته شدن درب ماکروفر
  • مشکل در برق رسانی
  • خرابی لامپ مگنترون 

مواردی که قسمت بالا به آن‌ها اشاره داشتیم جز حساس‌ترین قسمت‌های ماکروفر هستند و در صورتی خرابی شما باید به متخصص تعمیر ماکروفر سامسونگ مراجعه کرده تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید. اما به طور کلی مشکل در ترانس ماکروفر را می‌توان اصلی ترین دلیل خرابی ماکروفر دانست. در صورت قدیمی بودن ماکروفر، خرابی لامپ هم می‌تواند یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل گرم نشدن غذا باشد.

جمع بندی

آنچه در این مقاله از تعمیربان آموختیم:

  • خطای E32 یکی از رای‌ترین ایرادات موجود در ماکروفر سامسونگ است.
  • نچرخیدن سینی ماکروفر می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله خرابی غلطک و مشکل در برق‌رسانی
  • جرقه زدن مایکروفر یکی از خطرناک‌ترین مشکلات ماکروفر است که بعضا به دلیل استفاده از ظروف فلزی در آن رخ می‌دهد.
  • گرم نشدن غذا در ماکروفر می‌تواند به دلیل خرابی ترانس یا وجود مشکل در برق رسان ماکروفر باشد.

شما می‌توانید در صورت خرابی ماکروفر خود با تیم تعمیربان تماس برقرار کنید و پس از تعمیر دستگاه خود از گارانتی ۱۰۰ روزه تعویض قطعه برخوردار شوید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد تعمیر ماکروفر سامسونگ می‌توانید با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید. 

سوالات متداول تعمیر ماکروفر سامسونگ

ارور E5 در ماکروفر سامسونگ نشانه چیست؟

وجود ارور E5 در ماکروفر سامسونگ نشانه وجود مشکل در صفحه کلید ماکروفر است.

آیا تعمیر ماکروفر سامسونگ در منزل آسان است؟

در صورت کوچک بودن مشکل می‌توانید خودتان، مشکل را برطرف کنید در غیر اینصورت پیشنهاد می‌شود به متخصص مراجعه کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *