آموزش

آموزش گام به گام ۳ روش موثر در چربی زدایی مایکروفر آشپزخانه

۰
(۰)

چربی زدایی مایکروفر و طریقه چربی زدایی آن به عقیده کسانی که از این دستگاه استفاده می‌کنند یکی از سخت‌ترین چالش‌ها برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه است. مایکروفر بدون شک کار ما را در آشپزخانه تا حد بسیار زیادی آسان کرده است. با استفاده از مایکروفر می‌توان به سرعت غذای سرد را آماده و گرم کرد اما تمیز کردن آن یکی از سخت‌ترین کار‌های خانه‌داری است؛ بنابراین اگر نحوه تمیز کردن هر یک از این محصولات را نمی‌دانید در ادامه با تعمیربان همراه باشید تا ترفند‌های مختلف تمیز کردن و چربی زدایی مایکروفر را بررسی کنیم.

مواردی که در ادامه این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:

  • چربی زدایی مایکروفر با جوش شیرین
  • چربی زدایی مایکروفر با لیمو ترش
  • چربی زدایی مایکروفر با سرکه

از بین بردن چربی‌های داخل ماکروفر، از جمله کار‌هایی است که باید آن را به صورت مداوم و دوره‌ای انجام دهید؛ چرا که چربی‌هایی که درون مایکروفر شما جمع می‌شوند، در اولین مرحله روی عملکرد قطعات تأثیر گذاشته و از کیفیت دستگاه کاسته خواهد شد و به مرور این چربی‌ها به کلی روی کار دستگاه خریداری شده تاثیر می‌گذارند.

 بسیاری از مشکلات زیاد و رایجی که در ماکروفر‌ها وجود دارد به دلیل ایجاد چربی‌ها و پسماند مواد غذایی باقی مانده روی قطعات مختلف این دستگاه است. ثابت ماندن و کار نکردن سینی گردان مایکروفر، بوی بد، ایجاد دود، جرقه زدن و آتش‌سوزی در مایکروفر و… مواردی هستند که در صورت عدم چربی زدایی مایکروفر شاهد بروز آن خواهید بود. بنابراین حتماً باید چربی زدایی مایکروفر خود را جدی گرفته و به تعویق نیندازید.

مطالعه بیشتر: تعمیر ماکروفر تهران

از بین بردن چربی داخل مایکروفر

تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین در ۳ مرحله

استفاده از جوش شیرین می‌تواند یکی از مؤثرترین و محبوب‌ترین روش تمیز کردن مایکروفر باشد که برای انجام آن باید مراحل زیر را دنبال کنید: 

  1. ابتدا یک کاسه را از آب پر کنید و یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید.
  2. سپس کاسه آب و جوش شیرین را داخل ماکروفر قرار دهید و آن را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در مایکروفر گرم نگه دارید.
  3.  بعد از گرم شدن آب، در مایکروفر را باز نکنید و به رطوبت داخل کاسه اجازه دهید تا کثیفی و آلودگی داخل مایکروفر را نرم کند، همچنین جوش شیرین داخل آب نیز به عنوان رفع‌کننده بو بد ماکروفر عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: جرقه زدن ماکروفر

تمیز کردن مایکروفر با لیمو ترش

چربی زدایی مایکروفر با لیمو ترش یکی از ساده‌ترین روش‌ها است. فقط کافی است که یک لیمو ترش را به دو نیم تقسیم کنید و آب لیمو را در مقدار کمی آب بریزید و سپس خود لیمو را هم درون آب بیندازید؛ سپس آن را درون مایکروفر قرار دهید. هنگامی که این مایع گرم شود و بخار آن به دیواره‌های مایکروفر اصابت کند، مواد غذایی چسبیده و روغن‌های موجود بر دیواره‌های ماکروفر کنده خواهد شد. آب لیمو ترش یک ماده تمیز کننده طبیعی و بی‌ضرر است که با استفاده از آن و یک حوله یا اسفنج تمیز می‌توانید هر چیزی را تمیز و پاکیزه کنید.

تمیز کردن مایکروفر با لیمو ترش

تمیز کردن مایکروفر با سرکه

داخل یک کاسه از آب یک قاشق سرکه سفید بریزید و آن را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه در ماکروفر گرم کنید. بعد از انجام این کار، کاسه حاوی آب و سرکه را از مایکروفر بیرون بیاورید، تمام بخش‌های ماکروفر را خارج کنید و داخل آن را با استفاده از یک حوله، دستمال یا اسفنج تمیز کنید؛ همچنین صفحه گردان مایکروفر را نیز می‌توانید مانند هر ظرف دیگری تمیز و چربی زدایی کنید.

مطلب مرتبط: تفاوت ماکروفر و سولاردام چیست؟

جمع بندی

آن چه در مقاله چربی زدایی مایکروفر آموختیم:

  • چربی‌هایی که درون مایکروفر شما جمع می‌شوند، در اولین مرحله روی عملکرد قطعات تأثیر گذاشته و از کیفیت دستگاه کاسته خواهد شد.
  • استفاده از جوش شیرین یکی از موثرترین و محبوب‌ترین روش‌های تمیز کردن مایکروفر است.
  • چربی زدایی مایکروفر با لیمو ترش یکی از ساده‌ترین روش‌هاست.
  • بعد از بخار آب و سرکه در آب تمام بخش‌های ماکروفر را خارج کنید و داخل آن را با استفاده از یک حوله، دستمال یا اسفنج تمیز کنید.

سوالات متداول

آیا برای چربی زدایی ماکروفر نیاز به محلول خاصی است؟

خیر، برای چربی زدایی مایکروفر می‌توانید از روش‌های مؤثر مانند محلول سرکه، لیمو و جوش شیرین استفاده کنید.

به چه دلیل سینی مایکروفر نمی ‌چرخد؟

نچرخیدن سینی مایکروفر می‌تواند به دلیل تجمع بیش از حد چربی و عدم چربی زدایی مایکروفر باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *