لوازم خانگی

تعمیر هود شرق تهران

۰
(۰)

امروزه به دلیل کوچک شدن خانه‌ها و آپارتمانی شدن منزل‌های مسکونی، استفاده از هود آشپزخانه بسیار رایج شده است. به دلیل استفاده هر روزه از این وسیله برای تهویه هوای آشپزخانه، خرابی هود امری متداول است.

تعمیر هود از جمله خدماتی است که تعمیربان با استفاده از متخصصین حرفه‌ای خود ارائه می‌دهد. در ادامه این مقاله به تعمیر هود شرق تهران می‌پردازیم و نکاتی را در مورد عوامل رایجی که سبب خرابی هود می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

تعمیر هود شرق تهران در محل

به دلیل بزرگی و سختی جا به جایی هودها، تعمیرات هود آشپزخانه در محل انجام می‌شود. تعمیر هود شرق تهران توسط تکنسین‌های با تجربه در منزل شما انجام می‌شود. این مورد موجب می‌شود که هزینه‌های مربوط به حمل و نقل هود به تعمیرگاه را متحمل نشوید، همچنین می‌توانید بر عملکرد تکنسین تعمیر هود شرق تهران نظارت داشته باشید.

ایرادات رایج هود

هود آشپزخانه چه دارای صفحه لمسی و الکترونیکی باشد و چه دارای صفحه مکانیکی، توسط تکنسین تعمیر هود شرق تهران بررسی می‌شود و ایرادات رایجی که توسط تکنسین‌ها گزارش شده است به شرح زیر است:

  • روشن نشدن هود آشپزخانه
  • ایجاد صدای زیاد هنگام روشن شدن
  • کار نکردن دکمه‌های دیجیتال
  • مکش ضعیف هود
  • کار نکردن مکنده هود

عوامل خرابی و مشکل هود آشپزخانه چیست؟

ایرادات رایج در هود خانگی

مطلب پیشنهادی: تعمیر هود شمال تهران

اگر هود آشپزخانه روشن نمی‌شود

در اولین قدم مشکل مربوط به برق خانه را بررسی کنید، سپس پریزهای برق را چک نمایید و مطمئن شوید که جریان برق در آنها وجود دارد.

ممکن است دکمه خاموش و روشن شدن هود مشکل پیدا کرده باشد که باید تعویض شود. ممکن است مشکل از سوختن فیوز اصلی هود باشد که آن هم احتیاج به تعویض دارد. بررسی برد و مدار هود نیز از موارد دیگری است که باید چک شود.

مشکل ضعیف بودن مکش هود آشپزخانه

چنانچه فیلتر هود کثیف شده باشد باعث ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه می‌شود.همچنین لازم است خروجی هوای هود مورد بررسی قرار گیرد تا از مسدود نشدن آن اطمینان حاصل شود. ممکن است پروانه هود آسیب دیده باشد، این مشکل نیز زیاد پیش می‌آید و نیاز به تعویض پروانه است.

ایجاد صدای زیاد توسط هود

اگر هنگام روشن کردن هود با سر و صداهای عجیب رو به رو شدید، موارد زیر را چک کنید.

ممکن است این صداها از موتور هود باشد، فیلتر کثیف هم می تواند یکی از دلایل سر و صدای هود باشد که در صورت تمیز نکردن دوره‌ای هود شما دچار این مشکل می‌شود. همچنین صدای هود می‌تواند از خرابی پروانه، فن و گیربکس دستگاه باشد.

خاموش نشدن هود

اگر با این مشکل مواجه شدید باید بدانید که این مشکل ممکن است از دکمه خاموش-روشن هود باشد. اگر صفحه هود لمسی باشد این مشکل می تواند از پنل لمسی هود باشد. همچنین امکان خرابی در برد کنترل هود وجود دارد. در تمامی موارد احتیاج است که هود توسط تکنسین تعمیر هود شرق تهران بررسی و عیب یابی شود.

نگهداری و تعمیر هود شرق تهران

مطلب مرتبط: تعمیر هود مرکز تهران

نکات نگهداری از هود

نکاتی برای نگهداری بهتر هود آشپزخانه توسط متخصصین تعمیر هود شرق تهران عنوان شده است که با رعایت آنها کیفیت کار کرد هود شما افزایش پیدا می‌کند.

  • هنگام تمیز کردن هود حتما آن را خاموش کنید.
  • اگر تیغه‌های فن هود شما کثیف است و چربی گرفته، حتما از مواد شوینده برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن هودهای ساخته شده از از فلزات اکسید نشدنی از موم زنبور عسل استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن هودهای استیل از مواد شوینده مخصوص استیل استفاده کنید.
  • پس از خاموش کردن هود یک ساعت صبر کنید، سپس اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • هنگام استفاده از اجاق گاز، هود را روشن نمایید تا حرارت گاز روی هود اثر منفی نگذارد.
  • به صورت دوره‌ای فیلتر هود را بشویید تا مکش آن ضعیف نشود.

هزینه تعمیر هود شرق تهران

هزینه تعمیر هود شرق تهران به عوامل بسیاری بستگی دارد. مدل هود، برند آن، مشکل به وجود آمده و شدت خرابی از جمله این عوامل است. همچنین تعمیر قطعات مختلف هود با هم متفاوت است. به عنوان مثال تعمیر موتور هود هزینه بیشتری نسبت به تعمیر و تعویض فیلتر هود دارد.

به طور کلی برای براورد هزینه تعمیر هود شرق تهران، باید هزینه ایاب و ذهاب، عیب یابی و تعمیر، تعویض قطعات و همچنین هزینه قطعه تعویضی را در نظر گرفت.

جمع بندی

در این مقاله از تعمیربان ، نکات مربوط به تعمیر هود شرق تهران مورد بررسی قرار گرفت.اشکالات و ایرادات رایج و متداول که ممکن است برای هود آشپزخانه به وجود بیاید نام برده شد. در تمامی موارد گفته شده برای حفظ ایمنی و کاهش هزینه ها بهتر است عیب یابی  وتعمیر را به متخصصین با تجربه سپرد.

سوالات متداول

علت ذوب شدن یا قطع شدن سیم های هود چیست؟

شل شدن یا قطع شدن سیم های هود می تواند به خاطر تعمیر یا نصب اشتباه باشد. همچنین فاصله ی غیر استاندارد هود از گاز ممکن است موجب ذوب شدن سیم هود شود.

چرا هود یکسره کار می‌کند؟

خراب بودن دکمه روشن-خاموش به دلیل مشکل در برد الکترونیکی دستگاه یا خراب شدن تاچ پد هود های لمسی می تواند دلیل این مشکل باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

    1. این فیلتر‌قابل شستشو هستند و شما می‌توانید آن را با استفاده از صابون و جوش شیرین یا مواد شوینده ماشین ظرفشویی تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *