آموزش

مهم ترین دلایل نشتی آبگرمکن

۵
(۱)

آبگرمکن از جمله وسایلی هستند که باید به شیوه‌ درست مورد استفاده قرار بگیرند. در صورت استفاده نادرست از آن ممکن است با موادی همچون سوراخ شدن، نشتی و ترک برداشتن آبگرمکن مواجه شویم. باید با آگاهی کامل از دلایل نشتی آبگرمکن آگاه شویم تا از آن جلوگیری کنیم. در صورت ناآگاهی از دلایل نشتی آبگرمکن با سرازیر شدن آب از شیر اطمینان، همراه است. با برطرف کردن این مشکلات می توان از ضررها و آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرد.

اما اگر همچنان  با دلایل نشتی آبگرمکن دست و چنجه نرم می‌کنید؛ با خیال آسوده می‌توانید با تیم تعمیربان در ارتباط باشید. ما در تیم خود تلاش می‌کنیم تا با تخصص و مهارت کافی، به رفع مشکل شما عزیزان بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با دلایل نشتی آبگرمکن آشنا شویم.

دلایل نشتی آبگرمکن چیست؟

اصلی ترین دلایل نشتی آبگرمکنموارد مختلفی می‌تواند به نشتی آبگرمکن منجر شود که در ادامه به مهم‌ترین دلایل نشتی آبگرمکن می‌‎پردازیم.

  • شل شدن مهره‌ رابط بین رگلاتور می‌تواند باعث سوراخ شدن آبگرمکن شود.
  • با خراب شدن مهره رابط بین رگلاتور؛ انتظار نشت آبگرمکن را داشته باشید.
  • شل شدن رابط درپوش رگلاتور
  • خرابی واشر  و دنده درپوش رگلاتور
  • مشکل در دیافراگم رگلاتور
  • ترک برداشتن یا ایجاد سوراخ در بدنه رگلاتور

مطلب پیشنهادی: تعمیر پکیج ایران رادیاتور

۱. آب بندی اتصالات

دو نوع اتصال برای آبگرمکن‌ها وجود دارد. این اتصالات شامل اتصالاتی که متصل به خود دستگاه بوده و دیگر اتصالاتی که به زیر دستگاه وصل شده‌اند. در صورت اتصال و آب‌بندی نادرست در هر کدام از این بخش‌ها، ممکن است، دلایل نشتی آبگرمکن باشد.  با اطمینان یافتن از آب‌بندی اتصالات و بررسی دلایل خرابی آبگرمکن، می‌توانید شیرهای خروجی و ورودی را ببندید و از کارشناس برای تعمیر آبگرمکن دیواری کمک بگیرید. این فرد با تخصص خود، می‌تواند به تعمیر یا تعویض قطعه بپردازد.

۲.ترک خوردن واشر

توجه به لوله‌های آبگرمکن از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا محل حرکت آب است. جنس این لوله‌ها از برنج بوده و به سختی دچار نشت آب می‌شود. در برخی مواقع، در اثر آسیب دیدن و ترک ترخوردن اورینگ، می‌تواند دچار نشت آب شود. یکی از دلایل نشتی آبگرمکن که می‌تواند باعث آسیب به واشرها شود؛ گرم شدن بیش از حد آبگرمکن است. از دیگر مواردی که می‌تواند منجر به این اتفاق شود؛ رسوب گرفتن یا ضربه دیدن لوله‌های برنجی است.

۳.سوراخ شدن و چکه آب

سوراخ شدن آبگرمکن، جز لیست دلایل نشتی آبگرمکن است. برای رفع این مشکل می‌توانید به جوش زدن مکان سوراخ بپردازید. اگر در مدت زمان طولانی ، آبگرمکن در معرض حرارت شدید و مستقیم قرار بگیرد با نشت آب، مواجه می‌شود. اگر میزان پوسیدگی بیش از حد باشد، می‌توانید از ورق گالوانیزه استفاده کنید.

 در این روش شما می‌توانید قسمتی از ورق گالوانیزه را ببرید تا به بخش سوراخ، اتصال دهید. در ادامه با استفاده از چسب، آن قسمت را می‌پوشانیم. البته توجه داشته باشد که انجام این موارد باید با دقت و تخصص کافی انجام بگیرد تا مشکلی ایجاد نشود. شما می‌توانید با برقراری تماس با تیم تعمیربان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تعمیر آبگرمکن بپردازید.

علت آب دادن آبگرمکن

۴.نشت آب از لوله آب

همانطور که می‌دانید، لوله آبگرمکن در بخش بالایی آن قرار دارد که ممکن است از این قسمت، آب چکه کند. در این وضعیت برخی افراد این تصور را دارند که دلایل نشت آبگرمکن از موارد دیگری است که اشتباه است. در این شرایط باید ابتدا شیر فلکه ساختمان را ببندید و در ادامه نسبت به تعویض یا تعمیر لوله اقدام کنید.

۵.واشر المنت از دلایل نشتی آبگرمکن

اگر با مشکل نشتی آبگرمکن رو به رو هستید؛ باید به بررسی واشر المنت در آبگرمکن برقی بپردازید. محل قرارگیری آنها در پشت کاورهای آبگرمکن است. برای این کار ابتدا باید برق را قطع کنید و در ادامه پیچ‌های آن را باز کنید. با بررسی‌های لازم در کاور آبگرمکن به علت نشتی آبگرمکن آگاه می‌شوید. در این صورت باید نسبت به خالی کردن مخزن اقدام کنید. سپس شیر ورودی آب را بسته  و از شلنگ دیگری استفاده کنید. انجام این مراحل نیاز به تخصص کافی دارد؛ بنابراین حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا مشکلی ایجاد نشود.

۶.چکه آب از فلکه فشار

در صورت چکه آب از فلکه باید با دقت آن را عایق کرد و توسط نوار تفلون و لوله  آن را ببندی تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری شود. برای جلوگیری از ایجاد این شکل باید فشار آب خانه تنظیم باشد. اگر با وجود تنظیم این موارد با این مشکل روبرو هستید باید از یک لوله کش بخواهید تا به بررسی آن بپردازد.

۷.نشتی آب از لوله

این امکان وجود دارد که در صورت تخلیه آبگرمکن و با گذشت زمان لوله فاضلاب فرسوده شود. در این وضعیت اولین کاری که باید بکنید این است که آب داغ را قطع کنید و اطمینان یابید که آبی در آن وجود ندارد و سپس نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

رفع نشتی آبگرمکن

۸.پایه لوله آبگرمکن از دلایل نشتی آبگرمکن

این بخش از آب گرمکن در بخش بالایی آن تعبیه شده است و به گونه‌ای عمل می‌کند که آب سرد ورودی آن بوده. در طی این مرحله آب سرد به گرم تبدیل می‌شود و از آن خارج می‌شود. اپایه لوله آبگرمکن بسیار باریک بوده و و همین موضوع باعث نشت آن می‌شود. بنابراین از دلایل نشتی آبگرمکن به شمار می‌رود که نیاز به تعمیر آن است.

۹.استفاده از چسب برای رفع نشت آبگرمکن

در صورتی که با پارگی لوله‌های داخل دستگاه مواجه شدید؛ می‌توانید از خمیر اپوکسی استفاده کنید. این روش از جدیدترین روش‌ها برای رفع دلایل نشتی آبگرمکن است. بعد از اینکه سوراخ را پیدا کردید می‌توانید از سمباده استفاده کنید تا آن را تمیز کنید.  می‌توانید با دستکش بخشی از خمیر را بردارید و آن را ورز دهید تا مخلوط شود و سپس آن را بخش سوراخ قرار دهید. با گذشت یک ساعت، خمیر سفت می‌‌شود.

۱۰.فرسودگی تجهیزات

شیر و تجهیزات به کار رفته در آبگرمکن داری عمر محدودی هستند که بعد از گذشت آن، از بین می‌روند. در این شرایط باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. در کشور ما متاسفانه مردم بعد از تخریب کامل آبگرمکن به فکر تعویض و سرویس آن می افتند. بنابراین میزان هزینه‌های تمام شده‌ی آن افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که شیر اطمینان از حیاتی‌ترین ابزارها در آبگرمکن است که باید از سالم بود آن، اطمینان بیابیم.

سخن آخر

در این مقاله از تعمیربان سعی کردیم تا دلایل نشتی آبگرمکن را به صورت کامل برای شما شرح دهیم. دانستن این موارد باعث نگهداری بهتر از آبگرمکن می‌شود. اگر در این زمینه از تخصص کافی برخوردار نیستید؛ باید از افراد با تجربه کمک بگیرید تا خسارت بیشتری را متحمل نشوید. تیم تعمیربان با سابقه‌ای که در این زمینه و انواع خدمات تعمیر مثل تعمیر گاز ، تعمیر هود تهران و غیره، را دارد؛ آماده خدمات‌رسانی به شما عزیزان است. کافی است با متخصصان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

مهم ترین دلیل نشتی آبگرمکن چیست؟

از دلایل نشتی آبگرمکن می‌توان به شل شدن واشرها، آب‌بندی نامناسب،ضربه دیدن لوله و غیره اشاره کرد که در مقاله به صورت مفصل ارائه شده است.

علت چکه کردن آب از آبگرمکن دیواری چیست؟

از اجرای اصلی آبگرمکن می‌توان به شیر اطمینان اشاره کرد که در بخش پایین آبگرمکن قرار دارد. این بخش می‌تواند در اثر عوامل مختلف با مشکل روبرو شود که به چکه آب منجر می‌شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *