مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی

اگر تصمیم به خرید اجاق گاز صفحه شیشه‌ای یا استیلی دارید، بهتر است تا پیش از خرید، از مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی مطلع شوید و بنا به نیازهای خود، اجاق گاز رومیزی خود را انتخاب و تهیه کنید. امروزه گازهای رومیزی به علت زیبا و کم حجم بودن، مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته است. همچنین اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای و استیل را می‌توان روی کابینت‌ها نیز استفاده کرد. این نوع اجاق گازها در دو نوع شیشه‌ای و استیل تولید می‌شوند که در ادامه به بررسی مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی و انواع آن خواهیم پرداخت. با تعمیربان همراه ما باشید.

اجاق گاز رومیزی شیشه ای

اجاق گاز رومیزی شیشه ای

در حالت معمول این گازها با دو، سه، چهار و پنج شعله تولید می‌شوند که رنگ‌های متنوعی نیز دارند. از مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمیز کردن آن بسیار آسان است. شما قادر هستید تا هر میزان جرم و چربی را از روی آن پاک کنید. همچنین شیشه این نوع اجاق گاز در مدت زمان طولانی نیز دچار خط و خش نخواهد شد و ظاهر خود را حفظ خواهد کرد.
  • رنگ بندی‌های متنوع آن را به راحتی می‌توان یافت و آن را با دیگر لوازم آشپزخانه ست کرد.
  • تعمیرات اجاق گاز رومیزی و حمل و نقل آن آسان است.
  • جنس آن از شیشه سکوریت بوده و تحمل حرارت بالا را نیز دارد.

تنها نکته‌ای که درباره گاز صفحه‌ای شیشه‌‎ای می‌توان عنوان کرد، این است که تا حد ممکن سعی کنید ضربه‌ای به آن وارد نشود.

مطلب پیشنهادی: تعمیر اجاق

اجاق گاز رومیزی استیل

اجاق گاز رومیزی استیل

جنس این اجاق گازها در حالت کلی از استیل براق است که انواع گوناگونی دارند که صفحات با کیفیت‌تر و استیل‌های خالص‌تر، قیمت بیشتری را نیز دارند. از مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی استیلی نیز می‌توان به موارد ذکر شده اشاره کرد.

  • برخلاف اجاق گازهای شیشه‌ای، صفحات استیلی خطر شکستگی را در پی ندارند و در برابر ضربات نیز مقاومت بیشتری دارند.در این صورت اگر در انتخاب گاز شیشه‌ای تردید دارید و شکسته شدن شیشه برای شما مهم است، گاز استیل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
  • نکته دیگری که در افزایش طول عمر اجاق گاز استریل بسیار تاثیر دارد، طراحی شیر گازها به شکل مورب است. این ویژگی سبب می‌شود تا از خرابی زود هنگام شیرهای گاز جلوگیری شود و از سرریزی غذاها نیز جلوگیری شود.

مورد دیگری که درباره اجاق گاز رومیزی استیل وجود دارد این است که تمیز کردن آن به مراتب سخت‌تر از اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای است. همچنین ممکن است تا بعد از گذشت مدتی دچار خط و خش نیز بشود. اجاق گازهای استیلی تنوع رنگی چندان زیادی ندارند و تنها در رنگ‌های مات و براق ارائه می‌شوند. حال با دانستن مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی می‌توانید بنا به سلیقه خود انتخاب خود را انجام دهید.

باید بدانید: تعمیر اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز صفحه ای به صرفه تر است یا اجاق گاز مبله؟

اجاق گاز صفحه ای به صرفه تر است یا اجاق گاز مبله؟

در زندگی آپارتمانی، طبیعتا آشپزخانه‌ها نیز کوچک‌تر هستند. اجاق گاز رومیزی ایده‌ای عالی برای استفاده بهینه از فضای آشپزخانه محسوب می‌شود. از سوی دیگر، از فضای پایین اجاق نیز می‌توان برای اضافه نمودن کابینت و کشو استفاده کرد. بنابراین اگر در فضای چینش لوازم آشپزخانه خود محدودیت دارید و دکوراسیون مدرنی را می‌پسندید، توصیه ما استفاده از یک اجاق گاز رومیزی است.

نکات کلیدی درباره مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی

حال که تمامی مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی را برای شما بیان کردیم، نوبت این است تا موارد مهمی را برای شما عنوان کنیم. همیشه سعی کنید تا لوازم مورد نیاز خانه‌های خود را بر اساس نیازهای خانواده انتخاب کنید. برای مثال توان حرارتی شعله‌ها بایستی بالا باشد. زیرا هرچقدر قدرت شعله‌ها و حرارت آن بالا باشد، زمان آشپزی نیز کاهش خواهد یافت.

همچنین به جنس ولوم‌ها و مکان قرارگیری آن‌ها دقت کنید. تجهیزات و وسایل گازسوز در تعیین کیفیت گاز بسیار مهم هستند. علاوه بر مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی، برندی که قرار است آن را خریداری کنید نیز بسیار مهم است تا از خدمات و گارانتی‌های پس از فروش بهره مند شوید. از برندهای داخلی که محصولات با کیفیتی تولید می‌کنند نیز می‌توان به اخوان، استیل البرز، درخشان، بیمکث و غیره، اشاره کرد.

بیشتر بدانید: تعمیر ترموکوپل اجاق گاز

سخن پایانی

در این مقاله سعی نمودیم تا موارد مرتبط با مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی را به صورت کامل برای شما تشریح کنیم. همچنین اشاره کردیم که معیارهای خرید خود را نباید تنها با بررسی مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی در نظر بگیرید. همیشه بهتر است تا پیش از خریداری لوازم خانگی، به خصوص لوازم آشپزخانه، جدا از تحقیق درباره برند تولید شده، موارد مورد نیاز و سلیقه خود و خانواده را مد نظر قرار دهید و با توجه به نیازهای کلی خود، اقدام به خرید کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه درباره انواع چالش‌های مرتبط با وسایل آشپزخانه و تعمیرات آن، به صفحه وبلاگ تعمیربان مراجعه کنید.

سوالات متداول

اجاق گاز رومیزی بهتر است یا مبله؟

اجاق گازهای رومیزی به دلیل اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند، در زندگی آپارتمانی از محبوبیت زیادی برخوردارند.

از مزایا و معایب استفاده از اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای، کدام‌اند؟

از نکات مثبت اجاق گازهای رومیزی شیشه‌ای می‌توان به رنگ‌بندی متنوع، تمییز کردن آسان و تحمل حرارتی بالا، می‌توان اشاره کرد. ولی در برابر ضربه، بسیار شکننده است.