آموزش

نحوه انجام عمل یخ زدایی ماکروفر چگونه انجام می‌شود؟

۰
(۰)

از جمله پر مصرف‌ترین و پرکاربردترین وسایل آشپزخانه ماکروفر است. به دلیل استفاده مکرر از این وسیله پرکاربرد همیشه باید از آن مراقبت کرد. یکی از کاربردهای که در آن ممکن است برخورد داشته باشید، یخ زدایی ماکروفر است. شما با آموزش استفاده درست از آن می‌توانید، بهترین استفاده را از این محصول داشته باشید. از ماکروفر در جهت گرم کردن غذاهای سرد و پخته نشده، خیلی مکرر استفاده می‌شود. 

وقتی مواد غذایی داخل فریزر را بخواهیم با استفاده از قابلیت یخ زدایی ماکروفر به حالت غیر یخ زده تبدیل کنیم از این قابلیت استفاده می‌کنیم. در این مقاله از تعمیربان به بررسی روش‌های یخ زدایی ماکروفر خواهیم پرداخت. 

یخ زدایی در ماکروفر چیست؟

عمل یخ زدایی در مایکروفر یکی از اعمالی است که به سادگی قابل اجرا است. ممکن است در طول زندگی و در مواقع مختلف، فرصت کافی برای تهیه مواد غذایی تازه نداشته باشید. بنابراین از فریز کردن مواد در ماکروفر استفاده خواهید کرد. کلمه یخ زدایی در ماکروفر بخاطر همین در حال حاضر زیاد شنیده می‌شود. 

در برخی از ماکروفرها دکمه یخ زدایی به چشم می‌خورد که کار را راحت‌تر کرده است. شرکت‌های زیادی در این حوزه نسبت به تولید و طراحی محصول مشغول به فعالیت هستند.

یخ زدایی در ماکروفر

** تعمیر ماکروفر با اعزام فوری در محل **

نحوه یخ زدایی ماکروفر

برای اینکه مواد فریزری آسیب نبیند و بتوانید ارزش غذایی آن را حفظ کنید، از یخ زدایی ماکروفر استفاده می‌شود. در این صورت، باید به شکل صحیح یخ مواد غذایی را آب کرد و به شکل درست مصرف شود. شاید در مورد دکمه یخ زدایی مایکروفر کنوود ، دکمه یخ زدایی مایکروفر سامسونگ ، دکمه یخ زدایی مایکروفر دوو ، دکمه یخ زدایی مایکروفر ال جی و سایر عبارات را شنیده باشید. این عبارات در حقیقت قابلیت‌های این برندها محسوب می‌شود. روش‌های زیادی به شما پیشنهاد می‌شود که ما به دو مورد آن خواهیم پرداخت.

روش اول در یخ زدایی: 

بعضی از مدل‌های ماکروفر دارای ویژگی یخ زدایی به شکل اتومات هستند. یک دکمه با نام Auto Defrost برای شما قرار داده شده است. برای شروع این فرآیند شما باید نوع مواد انتخابی خود را مشخص کنید و وزن مواد غذایی را تا حد مشخصی معین می‌کند. در پایان دکمه استارت را بزنید. 

در این حالت دستگاه شما به صورت اتومات زمان و دمای مناسب برای عمل یخ زدایی معین می‌کند. برند‌های مختلف با توجه به توان خود، زمان و وزن را مشخص می‌کند. برنامه یخ زدایی مایکروفر با توجه به آیتم‌های از پیش تعیین شده، مشخص خواهد شد. 

روش دوم در یخ زدایی:

در این روش یخ زدایی که به شکل دستی است، حتما باید همه چیز را به شکل دستی وارد کنید. حتما باید دما و زمان یخ زدایی را با آن مقدار حجم مواد غذایی و مقدار انجماد آن به دستگاه وارد نمایید. در این روش دیگر خود دستگاه برنامه یخ زدایی مایکروفر استفاده نمی‌شود.

با استفاده از این روش مثل روش خودکار، می‌توان تمام مواد غذایی را چون گوشت، ماهی، مرغ و غذاهای سرد را به سادگی یخ زدایی کرد. حتما برای استفاده از این روش باید دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید و نیز ویدیوهای آموزشی را به دقت دیده باشید. اگر انتخاب زمان و دما را به صورت نادرست انتخاب کنید، ممکن است نتیجه مطلوبی نگیرید.

مطلب پیشنهادی: تعمیر ماکروفر شمال تهران

نکاتی در مورد یخ زدایی ماکروفر

شاید به وسیله برنامه یخ زدایی ماکروفر، شما بتوانید به راحتی عمل یخ زدایی ماکروفر را انجام دهید. برای اینکه بهترین نتیجه را در مورد یخ زدایی ماکروفر داشته باشید حتما باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در زیر چند مورد از این نکات برای شما به صورت مختصر بیان شده است:

  • از گذاشتن مواد غذای یخ زده برای طولانی مدت داخل ماکروفر خودداری نمایید. 
  • حتما پس از انجام یخ زدایی مایکروفر، سریعا پخت مواد غذایی را انجام دهید.
  • شما پس از عمل یخ زدایی می‌توانید، پخت را در داخل ماکروفر یا روی اجاق گاز آغاز کنید.
  • بعد از اینکه مواد غذایی پخته شد، دوباره امکان فریز کردن آن وجود دارد.
  • هیچ موقع پس از انجام عمل یخ زدایی ماکروفر، دوباره داخل فریزر قرار ندهید.
  • حتما قبل از انجام عمل یخ زدایی، بسته بندی آن را از مواد غذایی جدا نمایید.

نکاتی در مورد یخ زدایی ماکروفر

مطلب مرتبط: علت جرقه زدن ماکروفر چیست؟

سخن پایانی

برای اینکه بهترین تجربه در عمل یخ زدایی ماکروفر را داشته باشید، حتما باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. در حالت اتومات با داشتن دکمه Auto Defrost و دستی با تنظیم درست ماکروفر، شما خواهید توانست بهترین تجربه را از این عمل تجربه کنید. 

برای اینکه اطلاعات تکمیلی در مورد این عمل داشته باشید، حتما با کارشناسان مجرب این حوزه مشاوره بگیرید. در مجموعه تعمیربان به شما در مورد هر سوالی که در این حوزه ایجاد شود، آمادگی پاسخگویی فوری وجود دارد.

سوالات متداول

چرا یخ زدایی در ماکروفر اهمیت یافته است؟

زیرا به وسیله عمل یخ زدایی خواهید توانست مواد غذایی منجمد را به سادگی از حالت انجماد خارج نمایید.

آیا برندهای مختلف امکان یخ زدایی را دارند؟

بله، تقریبا تمام برندهای مطرح دنیا این قابلیت را دارند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *