آموزش

۴ مورد از راهنمای استفاده از فر اجاق گاز

۰
(۰)

یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین مدل‌های اجاق گاز، اجاق گازهای فردار می‌باشد. این نوع از اجاق گازها دارای امکانات گوناگونی می‌باشد که به این علت راهنمای استفاده از فر اجاق گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استفاده از این نوع از اجاق گازها شاید در اولین بار برای پخت غذاهایی مانند نان، کیک، پیتزا، شیرینی و … گیج کننده و مبهم به نظر برسد ولی به راحتی با بهره گیری از راهنمای استفاده از فر اجاق گاز می‌توان به این مشکل فائق آمد. در این مقاله از تعمیربان، مطالبی را برای شما کاربران عزیز گردآوری کرده‌ایم تا به بررسی و راهنمای استفاده از فر اجاق گاز بپردازیم. بنابراین با ایران جهش همراه ما باشید.

اجزای تشکیل دهنده فر اجاق گاز

اگر تصمیم دارید تا با خیالی آسوده و بدون هیچ‌گونه مشکلی به پخت غذاهای مختلف با فر اجاق بپردازید، بهتر است تا درباره تنظیمات فر اجاق گاز و راهنمای استفاده از فر اجاق گاز نیز اطلاعاتی را کسب کنید. اما قبل از اینکار توصیه می‌شود تا با اجزای پرکاربرد آن نیز آشنا شوید.

ترموکوپل

ترموکوپل یکی از مهمترین اجزای یک فر اجاق گاز به شمار می‌رود. این قطعه در بیشتر مواقع به عنوان یک ابزار تامین امنیت دستگاه معرفی می‌شود. در شرایطی که به هر نحوی گاز قطع شود، ترموکوپل وظیفه خاموش کردن شعله درون فر را دارد. ولی در حالت کلی علت خرابی های مربوط به این قطعه در دستگاه‌های گوناگون متفاوت است.

نازل

از دیگر قطعات کاربردی در فر های اجاق است که در اکثر مواقع از آلیاژ برنجی ساخته می‌شود. این قطعه بعد از مخلوط کردن گاز و هوا آن را وارد لوله رابط فر می‌کند.

ترموستات

یکی از قطعاتی است که در راهنمای استفاده از فر اجاق گاز، وظیفه تنظیم دمای فر را دارد و از ابزار کاربردی در فرهای اجاق به شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی: تعمیر گاز

اجزای تشکیل دهنده فر اجاق گاز
اجزای تشکیل دهنده فر اجاق گاز

نحوه خاموش و روشن شدن فر اجاق گاز

با تاکید  راهنمای استفاده از فر اجاق گاز، این فر اجاق نیز مانند هر وسیله گازی و برقی دیگر از درجات و دکمه‌هایی تشکیل شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان دمای دستگاه را در درجه مورد نظر تنظیم کنیم. برای روشن نمودن فر اجاق ابتدا درجه را روی گزینه on تنظیم می‌کنیم. بعد از روشن شدن می‌توان نحوه پخت، میزان دما، تایمر و … را با توجه به اطلاعات روی پنل قرار دهیم. پس از استفاده و پختن غذا به آسانی با قرار دادن درجه روی گزینه off فر اجاق را خاموش کنید.

این کار به قدری راحت است که می‌توان در اولین بار هم بدون هیچگونه راهنمایی نیز آن را انجام داد. اما توصیه ما این است که حتما قبل از استفاده، دفترچه راهنمای استفاده از فر اجاق گاز را مطالعه فرمایید.

مطلب پیشنهادی: تعمیر اجاق گاز مرکز تهران

از کدام طبقه برای پخت و پز در فر استفاده می شود؟

با توجه به راهنمای استفاده از فر اجاق گاز، در حالت معمول فرهایی که در بازار موجود هستند از سه طبقه تشکیل شده‌اند که می‌توان از هر کدام برای پخت غذا بهره برد. اما سوالی که ممکن است برای هر مصرف کننده پیش بیاید این است که از کدام طبقه فر برای پخت و پز استفاده شود؟

هر طبقه از یک فر اجاق گاز برای پخت و پز غذایی مختلفی طراحی شده‌اند. بطور مثال برای پخت پیتزا در فر گاز بهتر است از طبقه وسط استفاده شود. زیرا پیتزا از دسته غذا هایی است که از دو طرف نیاز به پخت کامل دارند و بهتر است تا گرما به صورت یکنواخت در فضای داخل فر در گردش باشد.

نحوه استفاده از گریل فر اجاق

حالت گریل یک از قابلیت‌هایی است که می‌توان برای پخت غذاهایی با چهره بهتر از آن بهره برد. این قابلیت به آشپز کمک میکند تا غذا حالتی طلایی و خوشرنگی به خود بگیرد. برای مثال شما میتوانید با استفاده از گریل بخش بالایی مرغ را طلایی و خوشرنگ کنید.

برای اینکار نخست غذا را در داخل سینی گذاشته و سپس آن را در طبقه بالایی فر قرار دهید. درب را بسته و سپس فر را روشن نمایید. بعد از روشن کردن نیز آن را در حالت گریل قرار دهید.

نحوه استفاده از گریل فر اجاق

مطالب مرتبط: دود زدن اجاق گاز آشپزخانه

نحوه استفاده از جوجه گردان فر اجاق گاز

اگر فر شما قابلیت جوجه گردان را نیز دارد، باید جهت استفاده فر اجاق گاز و روش کار با جوجه گردان را نیز بدانید. شما به آسانی با انتخاب گزینه جوجه گردان برای فعالسازی آن اقدام کنید. در راهنمای استفاده از فر اجاق گاز، این قابلیت با روشن کردن و تنظیم ولوم شروع به کار می‌کند. برای بررسی مراحل پخت و پز خود نیز می‌توانید فقط با روشن کردن گزینه چراغ داخل فر، اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح و بررسی راهنمای استفاده از فر اجاق گاز پرداختیم. با توجه به اینکه فر اجاق گاز قابلیت های کمتری نسبت به فر برقی دارد، اما در بسیاری از مواقع می‌توان از آن برای پختن غذاهای مختلف استفاده کرد. برای اینکار تنها کافیست با مطالعه دفترچه راهنمای استفاده از فر اجاق گاز اطلاعات مربوط به آن را کسب کنید. پخت و پز با استفاده از فر اجاق گازی بسیار آسان بوده و می‌توان با تنظیم درست درجه حرارت بهترین غذاها را در آن طبخ نمود.

در مواردی راهنمای استفاده از فر اجاق گاز که فر اجاق گاز بنا به دلایل مختلفی مانند خراب شدن قطعات اجاق، سیم کشی، فر و غیره آسیب دیده باشد، می‌توانید به منظور تعمیرات و عیب یابی تخصص فر اجاق گاز خود به مجموعه معتبر و حرفه‌ای ایران جهش مراجعه کنید. ایران جهش از قطعات با کیفیت و اصلی برای تعمیرات انواع اجاق گازها استفاده میکند.

سوالات متداول

از اجزای مهم تشکیل دهنده فر اجاق گاز کدامند؟

نازل، ترموستات و ترموکوپل از اجزای اصلی می‌باشند.

دفترچه راهنمای استفاده از فر اجاق گاز شامل چه مواردی است؟

راهنمای مربوط به تنظیمات درجه و دکمه ها، نحوه اتصال شلنگ گازی، اجزای مهم تشکیل دهنده فر اجاق گاز و موارد دیگر.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *