آموزش

چطور تعویض فیلتر پکیج را انجام دهیم؟

۰
(۰)

تعویض فیلتر پکیج در جهت جلوگیری از جمع شدن رسوب ناشی از آب شهری در پکیج است. تعویض رسوب گیر یا فیلتر پکیج با هدف پاک کردن و کم کردن فشار وارد بر پکیج در اثر جمع شدن رسوبات است.

نحوه تعویض فیلتر پکیج از اقداماتی است که شما با آموزش و آشنایی نسبی با قطعات به سادگی می‌توانید آن را در منزل انجام دهید. به دلیل این که تعویض فیلتر برای جلوگیری از ورود رسوب و فشار به پکیج انجام می‌شود این مجموعه اقدامات به طور مستقیم سبب افزایش طول عمر پکیج می‌شوند.

در کنار اقداماتی که برای بررسی برد و تعمیر پکیج انجام می‌دهید باید وضعیت میزان رسوب زدایی پکیج را در نظر بگیرید. در این مرحله برای جلوگیری از رسوب پکیج باید با مراحل کار و نحوه رسوب زدایی پکیج آشنا باشید. در این مقاله از تعمیربان نحوه تعویض فیلتر پکیج را به شما آموزش می‌دهیم.

دلیل مهم بودن تعویض فیلتر پکیج

تعویض فیلتر پکیج باعث افزایش طول عمر پکیج و استفاده بهینه انرژی می‌شود. از آن جایی که مدت زمان استفاده از فیلتر پکیج وابسته به آب و هوا هر منطقه متغیر است؛ بنابراین آشنایی با هشدارهای نیاز به تعویض فیلتر پکیج و تعویض رسوب گیر بسیار حائز اهمیت است.

آشنایی با انواع فیلتر پکیج

فیلتر پکیج برای آموزش نحوه تعویض فیلتر پکیج ابتدا باید با دانش و اطلاعات کافی درباره فیلتر پکیج و نحوه کارکرد آن داشته باشید. ابتدا اولین و موثرترین شناخت، آشنایی با انواع فیلتر پکیج است که در این قسمت به معرفی چند نوع فیلتر پکیج می‌پردازیم.

فیلتر پکیج مغناطیسی

فیلتر پکیج مغناطیسی با جذب یون‌های فلزی موجود در آب از عبور و مرور رسوبات محلول در آب جلوگیری می‌کند. این فیلتر رسوبات قدیمی موجود در لوله آب را از بین می‌‍برد که همین عملکرد باعث افزایش طول عمر پکیج می‌شود و این نوع فیلتر معمولا در پکیج‌های ایران رادیاتور مشاهده می‌شود.

فیلتر پکیج پلی فسفات

فیلتر پکیج پلی فسفات به عنوان فیلتر پکیج پیشرفته‌تر شناخته شده است و نسبت به فیلتر پکیج مغناطیسی از محبوبیت بالاتری برخوردار است. نحوه کار این این فیلتر به گونه‌ای است که فسفات موجود در آب ورودی را جذب می‌کند و کلسیم و منیزیم موجود در آب را به صورت محلول در می‌آورد که باعث جلوگیری از هرگونه رسوب در دستگاه می‌شود.

زمان مناسب تعویض فیلتر پکیج

متوجه شدن زمان مناسب تعویض فیلتر هوا تا حد زیادی به نوع آن وابسته است. برای مثال فیلتر پلی فسفات پکیج در حالت ایده‌آل باید هر شش ماه یک بار تعویض گردد. به طورکلی زمان مناسب تعویض فیلتر پکیج برای افزایش بهبود عملکرد و طول عمر پکیج، سالی یک بار است.

نحوه تعویض فیلتر پکیج 

تعویض فیلتر پکیج دیواریلازم به ذکر است قبل از هرگونه اقدام به تعویض فیلتر پکیج باید بدانید که کار رسوب گیری و تعویض پکیج یک امر تخصصی می‌باشد که باید تحت نظر یک سرویس کار متبحر انجام شود. اقدام بدون تجربه و خودسرانه شما ممکن است خسارت‌های فراوانی ایجاد کند.

نحوه تعویض فیلتر پکیج مغناطیسی

برای تعویض فیلتر مغناطیسی پکیج باید به ترتیب زیر عمل کنید و در صورت عدم مهارت و تخصص باید از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

  • ابتدا قاب پکیج را بردارید.
  • سنسورهای وابسته به مبدل اولیه و ثانویه را بردارید و خود مبدل را نیز خارج کنید.
  • با به کارگیری دستگاه پاورفلو که برای رسوب زدایی پکیج و آبگرمکن دیواری است شروع به جرم گیری کنید.

نحوه تعویض فیلتر پکیج پلی فسفات

مهمترین مشکل فیلتر پکیج پلی فسفات از بین رفتن نمک داخل مخزن این نوع فیلتر است. برای رفع این مشکل کافی است نمک موجود را خارج کرده و نمک جدید را داخل آن بریزید. در حین روند تعویض فیلتر پکیج پلی فسفات کافی است به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا باید مسیر ورود و خروج آب را مشخص کنید.
  • قسمتی از لوله ورودی را برش دهید و آب سرد را از مدار خروجی خارج کنید و شیر کنترل فشار را نصب کنید تا میزان فشار آب تنظیم شود.
  • یک والو، دو عدد سه راهه و یک شیر را به لوله نصب کنید و مسیر بای پس را برای هدایت آب در صورت لزوم ایجاد کنید.

جمع بندی

خرابی فیلتر پکیج و بی توجهی و عدم رسیدگی به آن می‌تواند جیب شما را خالی را کند. همانطور که مطالب بالا آورده شد فیلتر پکیج به دلیل املاح موجود در آب ورودی به آن ممکن است دچار رسوب شود و همین امر فشار زیادی را به پکیج وارد می‌کند و باعث اختلال در عملکرد صحیح آن می‌شود.

شما می‌توانید با رسوب گیری و تعویض فیلتر پکیج هم به طول عمر و هم به کارایی پکیج دیواری منزلتان بیفزایید؛ ولی لازم به ذکر است، این کار اگر توسط تعمیرکار متخصص پکیج انجام نشود، خسارات بیشتری برای شما به وجود می‌آورد. تیم تعمیربان با ارائه خدمات نصب، سرویس، تعویض و تعمیر پکیج بوتان یا ایران رادیاتور آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *