آموزش

آموزش نحوه تعویض شیشه هود آشپزخانه در ۶ مرحله عملی

۱
(۱)

تعویض شیشه هود و شکستن آن یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که ممکن است در آشپزخانه برای شما رخ دهد. امروزه استفاده از شیشه در ساختار هود به‌منظور افزایش زیبایی آن بسیار متداول است اما یکی از معایب مهمی که در کنار مزیت‌هایش دارد، احتمال شکستن است که در این صورت شما نیاز به تعویض شیشه هود خود دارید.

آنچه در این مقاله از تعمیربان خواهید خواند:

  • ۳ موردی که باعث می‌شود شیشه هود بشکند.
  • راهنمای کامل نحوه تعویض شیشه هود به صورت گام به گام
  • هزینه تعویض شیشه به چه عواملی وابسته است؟

علت شکستن شیشه هود

دلایلی مختلفی می‌تواند منجر به شکستن و تعویض شیشه هود شما می‌شود که در اینجا به ۳ مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فشار بیش از حد به شیشه
  • ضربه زدن
  • شل شدن اتصالات شیشه به دستگاه

با این همه هر چه بیشتر در نگهداری و استفاده از دستگاه دقت بیشتری داشته باشید، احتمال بروز خرابی دستگاه شما کمتر می‌شود اما بالاخره شکستن شیشه امری اجتناب‌ناپذیر است. اگر به هر دلیلی نیاز به تعمیر داشتید باید یک سری اقدامات را در نظر بگیرید که بهترین و امن‌ترین روش، مشورت با افراد متخصص در این حوزه است. قدم بعدی تهیه شیشه جدیدی و تعویض شیشه هود است که از نظر جنس مرغوب بوده و با مدل هود شما همخوانی داشته باشد.

علت شکستن شیشه هود
تعویض شیشه هود

مطلب پیشنهادی: تعمیر هود 

نحوه تعویض شیشه هود

در اینجا ذکر این نکته الزامی است که میزان شکستگی شیشه هود شما، ارتباط مستقیمی با روند آماده‌سازی دستگاه برای تعویض شیشه هود دارد. مهم‌ترین قسمت در این مرحله رعایت دقیق و اصولی نکات ایمنی است که باید در تمامی مراحل رعایت کنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد. توصیه ما به شما این است که برای تعویض شیشه حتماً از یک دستکش مناسب برای حفاظت از دستانتان استفاده کنید.
در ادامه مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

  • جداسازی شیشه شکسته

اولین گام، جدا‌سازی شیشه شکسته و قدیمی از دستگاه است تا برای نصب شیشه جدید آماده شود اما دقت کنید اگر میزان شکستگی زیاد بود برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از بریدن دستانتان، با دقت کامل و به آرامی تکه‌های شیشه را جدا کنید. ابتدا پیچ‌های نگهدارنده شیشه را که در ۴ طرف شیشه قرار دارند با استفاده از پیچ‌گوشتی مناسب باز کنید.

  • تمیز کردن بدنه هود

از دستیار خود بخواهید شیشه را نگه دارد تا در طول باز کردن پیچ‌ها شیشه سقوط نکند. در این مرحله شیشه شکسته از دستگاه جدا شده و باید سطح بدنه دستگاه را به دقت از هر گونه ناهمواری و شیشه خورده پاک کنید تا شیشه جدید به درستی سر جای خود قرار بگیرد.

  • چک کردن اتصالات شیشه جدید

شیشه جدید را آماده و حتماً قبل از نصب اتصالات آن را چک کنید تا مشکلی در روند نصب برای شما پیش نیاید.

  • جاگذاری شیشه هود

با کمک دستیارتان شیشه را در قسمت مورد نظر قرار دهید. پس از آنکه شیشه هود در جای خودش تنظیم شد، یک نفر شیشه را با دست در موقعیت درست نگه دارد تا نفر بعدی پیچ‌ها را ببندد.

  • بستن پیچ‌ها

نوبت به بستن پیچ‌های شیشه جدید رسیده است. هنگام بستن دقت کنید که پیچ‌ها بیش از اندازه سفت نشود؛ سفت کردن بیش از حد شیشه هود باعث ترک خوردن یا شکستن دوباره شیشه می‌شود. این مشکل همان لحظه خودش را نشان نمی‌دهد ولی ممکن است فشار اعمال شده روی شیشه به مرور زمان به شیشه آسیب بزند.

  • چک کردن نهایی

بعد از بستن اصولی و ایمن پیچ‌ها، با کمک دستانتان از محکم بودن موقعیت آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که شیشه به‌ صورت صحیح در جایگاه مخصوصش قرار نگرفته‌ بود، ابتدا ریشه مشکل را شناسایی کرده و اقدامات لازم را جهت رفع آن به کار ببندید.

نحوه تعویض شیشه هود

مطلب پیشنهادی: تعمیر هود غرب تهران / تعمیر هود شمال تهران

هزینه تعویض شیشه هود

یکی از مشکلاتی که مشتریان همیشه با آن سروکار دارند، مشخص نبودن هزینه تعویض شیشه هود و سایر لوازم خانگی است. قیمت تعویض شیشه هود بستگی به سایز شیشه و مدل آن دارد. ما در تعمیربان در تلاش هستیم تا جایی که امکان دارد هزینه‌ها را ثابت نگه داریم و خدمات خودمان را با نرخ اتحادیه به شما مشتریان عزیز عرضه کنیم.

جمع بندی

آن‌ چه در مقاله تعویض شیشه هود آموختیم:

  • از علت‌های شکستن شیشه هود می‌توان به ضربه زدن، فشار زیاد یا شل شدن اتصالات شیشه نام برد.
  • نحوه تعویض شیشه هود را در ۶ مرحله از جدا‌سازی شیشه تا چک کردن نهایی با هم آموختیم.
  • هزینه تعویض شیشه به عواملی مانند سایز، جنس و مدل هود بستگی دارد.

ما در این مقاله از تعمیربان سعی کردیم شما را با علت‌های شکستن شیشه هود و نحوه تعویض آن آشنا کنیم. اگر همچنان سوال یا ابهامی دارید، کافی است با کارشناسان تعمیربان تماس بگیرید تا مشکل شما را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنند.

سوالات متداول

بهترین چسب برای چسباندن شیشه هود کدام است؟

چسب مزدا، رنگ مشکی بهترین نوع برای چسباندن شیشه هود است.

چگونه شیشه هود آشپزخانه را تمیز کنیم؟

با کمک دستمال و مواد شوینده مخصوص و به آرامی باید شیشه را تمیز کرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۱ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *