محل تخصصی تعمیر یخچال ساید | تعمیربان

یخچال ساید بای ساید سال ها است که طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی علاقه مند به خرید یخچال ساید بای ساید هستند. اما نکته ای که وجود دارد این است که یخچال ساید بای ساید نیاز به سرویس دوره ای دارد. در غیر این صورت تعمیر یخچال ساید هزینه بیشتری خواهد داشت.

نکته ای که باید آن را مد نظر قرار دهید این است که سرویس و تعمیر یخچال ساید به دلیل تکنولوژی پیچیده ای که دارد نیاز به کمک گرفتن از یک تعمیرکار یخچال مجرب دارد. اگر کار سرویس و تعمیر یخچال ساید خود را به افراد بی تجربه بسپارید، امکان این که متحمل خسارت بیشتری شوید، بسیار وجود  دارد.

همچنین نکته ای دیگری که جا دارد در این قسمت به آن اشاره کنیم این است که در انتخاب تعمیرکار برای تعمیر یخچال ساید به برند یخچال خود توجه کنید و تعمیرکاری که با برند یخچال شما آشنایی دارد انتخاب کنید. تعمیربان با اعزام تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات یخچال در طول شبانه روز در خدمت شما است.

چه مشکلاتی در یخچال ساید نیاز به تعمیر یخچال ساید دارد؟

در این بخش به مشکلات متداولی که در یخچال ساید به وجود می آید و نیاز به تعمیر یخچال ساید دارد اشاره می کنیم.

نشت آب از یخچال

یکی از مشکلاتی که در یخچال ممکن است رخ دهد این است که از زیر آن آب نشتی کند. برای رفع این مشکل باید ابتدا علت مشکل را پیدا کنید. یک تعمیرکار مجرب با بررسی یخچال می تواند علت را متوجه شود و نسبت به تعمیر یخچال ساید اقدام کند.

علت هایی که ممکن است سبب نشت آب از یخچال شود می تواند مواردی که در ادامه به آن اشاره می کنیم باشد. در صورتی که متوجه نشدید علت نشت آب از یخچال چیست، ممکن است مشکل جدی تر باشد و به موتور یخچال مربوط شود. برای اینکه مشکل جدی تر نشود بهتر است جهت تعمیر یخچال ساید حتما از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید.

  • مشکل در لاستیک درب یخچال

اگر مشکلی در واشر درب یخچال وجود داشته باشد و هوای بیرون وارد یخچال شود، باعث می شود دمای یخچال بالا برود و هوای گرم باعث میعان و ایجاد قطرات آب در اطراف لوله های خنک کننده یخچال شود. این آب قطره قطره در کف یخچال جمع می شود و سپس از یخچال به بیرون نشت می کند.

  •   سینه تخلیه را چک کنید

گاهی مواقع سینی تخلیه یخچال به دلیل آب شدن یخ های آن ممکن است پر شده باشد و عمل تخلیه به کندی صورت گیرد. در این صورت آب از سینی تخلیه سرریز می کند.

سر و صدای زیاد یخچال ساید

صدای کمی که در هنگام روشن بودن موتور یخچال ساید به گوش میرسد طبیعی است. اما اگر این صدا بیش از حد شود و تبدیل به صدای ویز ویز شود و یا اینکه یخچال ساید دچار لرزش شود ممکن است دلایل مختلفی باعث این مشکل شده باشد. در ادامه دلایلی که ممکن است علت سرو صدای یخچال شما باشد را بررسی می کنیم.

  •   ممکن است یخچال تراز نباشد

اگر سطحی ک یخچال بر آن قرار گرفته است تراز نباشد ممکن است سبب ایجاد سروصدا و لرزش یخچال شود.

  •   مشکل در یخساز یخچال

گاهی مواقع ممکن است سروصدای یخچال به دلیل این باشد که آب به خوبی به منبع یخساز یخچال نمی رسد و همین سبب ایجاد صدا می شود. در این شرایط نیاز به تعمیر یخچال ساید است.

  •   مشکل در فن یخچال

فن یخچال بخشی است که هوای سرد را بین قسمت های مختلف هوا جابجا می کند. در صورتی که فن دچار مشکلی شود باعث ایجاد لرزش و ایجاد سروصدا در یخچال خواهد شد. در چنین شرایطی احتمالا برای تعمیر یخچال ساید نیاز به تعویض این قطعه در یخچال خواهد بود.

سروصدای زیاد یخچال ساید

سرمای یخچال فریزر به حد کافی نباشد

مورد دیگری که در صورت مواجه با آن نیاز به تعمیر یخچال ساید دارید این است که یخچال ساید شما به اندازه کافی خنک نباشد و مواد غذایی شما زود خراب شود. در مواجه با چنین شرایطی نیز باید علت آن را پیدا کنید.

  • لاستیک های درب را بررسی کنید.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم اگر واشر درب یخچال دچار مشکلی باشد هوای گرم بیرون وارد یخچال می شود و همین سبب می شود دمای داخل یخچال پایین بیاید. بنابراین در صورتی که واشر درب یخچال ساید خراب بود حتما نسبتا به تعمیر یخچال ساید و تعویض لاستیک اقدام کنید.

  •  ممکن است کندانسور یخچال مسدود شده باشد

کندانسور در یخچال وظیفه تولید گاز خنک کننده یخچال را دارد و در صورتی که مسدود شده باشد، خنک شدن یخچال با شک مواجهه می شود. با تعمیر یخچال ساید این مشکل برطرف می شود.

روشن ماندن چراغ داخل یخچال

به طور نرمال هنگامی که درب یخچال را می بندید چراغ داخل آن باید خاموش شود ولی اگر متوجه شدید که با بستن درب یخچال چراغ داخل آن همچنان روشن ماند، علت آن می تواند مورد زیر باشد.

  •   خراب بودن سوییچ چراغ یخچال

سوییچ چراغ یخچال در بالای درب یخچال تعبیه شده است و هنگامی که درب باز می شود این سوییچ آزاد می شود و چراغ روشن می شود. اگر مشکلی در این سوییچ ایجاد شود می تواند باعث روشن ماندن چراغ داخل یخچال باشد. با تعمیر یخچال ساید و تعویض این قطعه این مشکل برطرف می شود.