لوازم خانگی

سرویس و تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران

۱
(۱)

نمایندگی تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران توسط تعمیربان، برای رفاه حال مشتریان عزیزی که ساکن غرب تهران هستند از جمله مناطق ستارخان، پونک، جنت آباد، صادقیه، شهر زیبا و … ایجاد شده است. ترموکوپل در واقع مولد جریان الکتریکی است که در شیر کنترل‌های اجاق گاز استفاده می‌شود.

 ترموکوپل وظیفه ایمنی گاز را برعهده دارد به این صورت که اگر اجاق گاز روشن باشد و در این فاصله گاز شهری قطع و مجددا وصل شود، ترموکوپل از تجمع گاز و در نتیجه آتش سوزی جلوگیری می‌کند.

علت و علائم خرابی ترموکوپل اجاق گاز

یکی از علائمی که شاید زیاد به آن برخورد کرده باشید این است که وقتی اجاق گاز را روشن می‌کنید، شعله اجاق بعد از چند ثانیه خاموش می‌شود. در این مواقع اولین چیزی که باید بررسی شود ترموکوپل اجاق گاز است. در ادامه و پیش از مناطق تحت پوشش تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران در تعمیربان، به بررسی سایر عواملی که موجب خرابی ترموکوپل می‌شود می‌پردازیم:

  • گاهی اوقات در تعمیر ترموکوپل اجاق گاز خرابی ترموکوپل به خاطر استفاده زیاد از اجاق گاز و حرارت بالای ایجاد شده است.
  • ممکن است هنگام نصب اجاق گاز، ترموکوپل به درستی نصب نشده باشد.
  • همانطور که در بالا هم اشاره شد، ترموکوپل با ایجاد جریان الکتریکی باعث روشن شدن اجاق گاز می‌شود. گاهی طولانی نگه داشتن پیچ اجاق گاز منجر به خرابی ترموکوپل می‌شود.
  • کثیف بودن اجاق گاز یا گرفتگی قسمت پایینی ترموکوپل یکی دیگر از علت‌هایخرابی ترموکوپل می‌تواند باشد.
  • نرسیدن حرارت لازم به ترموکوپل به دلیل فشار پایین گاز ممکن است باعث شود ترموکوپل درست کار نکند.
  • در آخر ممکن است اتصالی در ترموکوپل دلیل روشن نشدن آن باشد.
تعویض ترموکوپل اجاق گاز

نحوه تعویض ترموکوپل اجاق گاز

در این بخش از تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران قصد داریم به شما تعویض ترموکوپل اجاق گاز را آموزش دهیم.

  • برای تعویض ترموکوپل اجاق گاز لازم است ابتدا دو شاخه گاز را از پریز بکشیم. زیرا در صورت وصل بودن برق اجاق گاز و اقدام به تعویض یا تعمیر ترموکوپل، دچار برق گرفتگی و حادثه خواهید شد.
  • قدم دوم باز کردن پیچ مشعل‌های اجاق گاز است. توجه داشته باشید که برای هر مشعل یک ترموکوپل جداگانه وجود دارد؛ بنابراین به راحتی می‌توانید به ترموکوپل خراب شده دسترسی پیدا کنید.
  • برای پیدا کردن ترموکوپل مشعل خراب شده، بعد از اینکه صفحه اجاق گاز را برداشتید با تعدادی سیم مواجه می‌شوید. با دنبال کردن سیمی که به سمت مشعل معیوب رفته است و یک سر آن به شیر یا پیچ اجاق گاز رفته است می‌توانید ترموکوپل را پیدا کنید.
  • در آخرین مرحله برای تعویض ترموکوپل اقدام کنید. به این صورت که ابتدا یک سر ترموکوپل را از بوبین جدا کنید (بوبین کنار ولوم یا پیچ اجاق گاز است)، سپس سر دیگر ترموکوپل خراب را که منار مشعل است به داخل فشار دهید. با این کار می‌توانید ترموکوپل را از جای خود درآورده و نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  • برای وصل کردن مجدد ترموکوپل سر مربوط به بوبین را به آن وصل کنید و سر دیگر را از زیر به بالای مشعل اجاق گاز بیاورید. سپس صفحه گاز را سر جای خود قرار داده و پیچ‌ها را سفت کنید.

مطلب پیشنهادی: تعمیر ترموکوپل اجاق گاز شرق تهران

تست خرابی ترموکوپل اجاق گاز

شکل ظاهری ترموکوپل به سادگی بیانگر وضعیت سلامت یا خراب بودن آن است. اگر هنگام بررسی وضعیت ترموکوپل مشاهده کردید که محل اتصال دو فلز ترموکوپل دچار سوختگی شده است و یا اتصالات آن از هم جدا شده است به احتمال زیاد ترموکوپل خراب شده است و باید به فکر تعویض یا تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران باشید.

می‌توانید برای اینکه از سلامت ترموکوپل اطمینان پیدا کنید، گاز را روشن کنید و سپس بعد از چند دقیقه با یک وسیله جانبی مثل بادبزن شعله را خاموش کنید. با این کار عملکرد صحیح ترموکوپل با اقدام به قطعی جریان گاز قابل تشخیص است.

اگر ترموکوپل جریان گاز را قطع کرد، سالم و در غیر این صورت خراب شده است و نیاز به تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران دارد. علاوه بر این در صورتی که ترموکوپل مدام جریان گاز را قطع کند، نشان دهنده این است که به خوبی سر دیگر آن گرم نمی شود، در این حالت باید سر آن را به شعله نزدیک‌تر کنید.

تست خرابی ترموکوپل اجاق گاز
تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران با گارانتی ۱۸ ماهه

قیمت ترموکوپل اجاق گاز

یکی از مواردی که هنگام خرابی و لزوم تعویض ترموکوپل مورد توجه است، کسب اطلاع از قیمت ترموکوپل اجاق گاز است. قیمت ترموکوپل اجاق گاز متناسب با نوع سیستم اجاق و وضعیت خرابی آن متفاوت است. البته لازم به ذکر است کلیه خدمات در تعمیربان با توجه به نرخ اتحادیه انجام می‌شود.

خدمات تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران

تعمیربان سرویس و خدمات ویژه‌ای را در منطقه غرب تهران در نظر دارد. اعزام فوری متخصص با ۱ سال ضمانت و گارانتی از جمله سرویس‌های ویژه تعمیربان است. صادقیه، پونک، ستاری، سعادت آباد، اشرفی اصفهانی، ستارخان، شهرک غرب و کلیه مناطق غربی، از جمله مناطق تحت پوشش تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران، تعمیربان است.

مطلب پیشنهادی: تعمیر اجاق گاز شرق تهران

جمع بندی

اجاق گاز هم مانند لوازم خانگی دیگر نیاز به رسیدگی و سرویس به موقع دارد. گاهی رسیدگی به معنای استفاده صحیح و اصولی از یک وسیله و شرایط مناسب نگهداری و تمیز کردن به موقع آن است که از بروز مشکلات و خرابی خیلی از قطعات جلوگیری می‌کند.

اما زمانی نیز وجود دارد که یک قطعه به دنبال استفاده طولانی و تمام شدن عمر مفید آن قطعه خراب میشود. در این شرایط بهتر کار را به کاردان سپرده و با تعمیربان جهت تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران تماس بگیرید.

سوالات متداول

تعمیربان در چه مناطقی از غرب تهران، اقدام به تعمیر ترموکوپل می‌کند؟

خدمت تعمیر ترموکوپل اجاق گاز غرب تهران از تعمیربان، در تمامی منطق غربی از جمله صادقیه، ستارخان، سعادت آباد، شهرک غرب، پونک و غیره، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

آیا اجاق گاز بدون ترموکوپل کار می‌کند؟

با توجه به این نکته ترموکوپل یکی از اجزای مهم در ایمنی اجاق گاز است و وجود آن در اجاق از خطرات آتش‌سوزی و انفجار جلوگیری می‌کند، نمی‌توان آن را به طور کامل کنار گذاشت و باید حتماً به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۱ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *