آموزش

میکروسوئیچ درب مایکروفر چه کاربردی دارد؟

۰
(۰)

مایکروفر یکی از لوازم پر مصرف برای آشپزخانه می‌باشد و میکروسوئیچ درب مایکروفر یکی از قطعات پر کاربرد این وسیله می‌باشد. مایکروفر در پخت و پز غذا، گرم کردن آن و موارد دیگر، بسیار کاربردی دارد. عملکرد ماکروفر به شکلی است که از اشعه برای پخت و پز و گرم نمودن غذا استفاده می‌شود. اشعه‌ای که در آن استفاده می‌شود برای بدن انسان بسیار ضرر دارد.

از همین رو بسته بودن درب ماکروفر برای جلوگیری از برخورد آن با بدن انسان امری حیاتی است. میکروسوئیچ درب مایکروویو یکی از قسمت‌های با اهمیت به حساب می‌آید. میکروسوئیچ برای محکم کردن درب مایکروفر و افزایش ایمنی آن در زمان پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از تعمیربان به بررسی میکروسوئیچ درب مایکروفر خواهیم پرداخت.

میکروسوئیچ در مایکروفر

میکروسوئیچ در ماکروفر یکی از قطعات بسیار مهم است و عمل قفل شدن درب مایکروفر را انجام می‌دهد. یک قلاب در درون هر مایکروفری وجود دارد که موجب می‌شود شما هنگامی که درب آن را بستید، قفل شود. به صورتی که قلاب و میکروسوئیچ در هم جفت می‌شوند و موجب قفل شدن درب می‌شود. 

به این وسیله در حین کار مایکروفر اشعه به انسان در هیچ حالتی امکان برخورد ندارد. انواع میکروسوئیچ به سه دسته کلی تقسیم بندی می‌شود. آن طور که گفته شد وظیفه اصلی آن اطمینان یافتن از قفل شدن درب مایکروفر است. 

تعویض و تعمیر میکروسوئیچ مایکروفر

انواع میکروسوئیچ درب مایکروفر

مایکروفرها شامل سه دسته میکروسوئیچ هستند. این وسیله در پشت پنل کنترل دستگاه نصب شده‌اند. سه نوع میکروسوئیچ شامل کلید اصلی، ثانویه و مانیتور است. تمامی این سه نوع، از کار مایکروفر زمانی که درب آن باز است، جلوگیری خواهند کرد. این قطعه ولتاژ را به دیود و مگنترون اتصال می‌دهد تا مایکروفر گرم شود.

نشانه خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر

شاید شما به دنبال علت خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر باشید. در حقیقت اگر میکروسوئیچ خراب شود، یکسری علائم و نشانه دارد که تعمیرکاران حرفه‌ای با بررسی مایکروفر، علت آن را پیدا می‌کنند. نشانه‌هایی وجود دارد که شما متوجه خواهید شد که قطعه میکروسوئیچ خراب شده و باید اقدام به تعمیر ماکروفر کنید. در زیر چند مورد از علت‌های خرابی را به اختصار شرح داده‌ایم:

  • مایکروفر توانایی گرم کردن غذا را از دست داده است.
  • مایکروفر به هیچ وجه روشن نمی‌شود.
  • درب مایکروفر به خوبی بسته نمی‌شود.
  • درب مایکروفر نیاز به تعمیر دارد.
  • جرقه‌های متعدد در هنگام کار با مایکروفر، شاهدش هستیم.

علت خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر

با استفاده درست و سرویس‌های منظم، درب مایکروفر هیچ موقع به مشکلی بر نخواهد خورد. میکروسوییچ دارای سوراخ‌های ثابتی است که بتوان در جای خود محکم و ثابت باقی بماند. به آن جهت که مکانیک میکروسوئیچ خیلی ساده است، نگهداری خاصی احتیاج ندارد.

در صورتی که از درب مایکروفر به درستی استفاده شود، به ندرت نیاز به تعمیر یا تعویض خواهد داشت. از علت‌های خرابی میکروسوئیچ می‌توان به کارکرد بیش از حد، کیفیت پایین قطعه و دیدن حرارت اشاره کرد. البته نمی‌توان به قطعیت گفت که میکروسوئیچ خراب نمی‌شود.

چک کردن میکروسوئیچ درب مایکروفر

میکروسوئیچ دارای عملکرد روشن و خاموش کردن بسیار ساده‌ای است. این وسیله در حین کار کردن مایکروفر اگر تشخیص دهد درب باز است، کار کردن آن را متوقف می‌کند. بدنه سوئیچ دارای شاخک‌های فلزی به نام ترمینال است. این سوئیچ‌ها در اغلب موارد روی براکتی در کنار قفل نصب می‌شود. اغلب درب‌های مایکروفر دارای سه تا چهار میکروسوئیچ است. 

با استفاده از روش‌هایی مثل تست گرفتن از میکروسوئیچ، جداسازی سیم‌های آن، چک کردن پیوستگی الکتریکی، استفاده از ابزار اهم سنج می‌توان خرابی یا درستی آن را چک کنید. بهتر است اگر جایی احساس کردید این قطعه به مشکل خورده است آن را با مجموعه تعمیربان در میان بگذارید.

مطلب مرتبط: یخ زدایی ماکروفر

قیمت میکروسوئیچ درب مایکروفر

با توجه به ساختار بسیار ساده میکروسوئیچ، اوصلا قیمت زیادی برای آن نباید متصور بود. تعمیر یا تعویض کردن میکرو سوئیچ‌های معیوب هم هزینه زیادی را ندارد. بهتر است از تعمیرکاران مجموعه تعمیربان برای تعویض صحیح و ایمن آن استفاده کنید. تعمیرکاران این مجموعه با دانش و مهارت خود قادر هستند، قطعات اصلی را با بهترین کیفیت برای شما استفاده کنند. کلیه خدمات این مجموعه دارای گارانتی ۱۰۰ روزه است.

قیمت میکروسوئیچ درب مایکروفر

سخن پایانی

میکروسوئیچ درب مایکروفر یک قطعه بسیار کوچک و مهم برای این محصول است. این قطعه، ایمنی و سلامت شما را تضمین می‌کند. شاید به نظر برسد که این قطعه کاربرد خاصی را برای مایکروفر نداشته باشد؛ اما این تصور غلط است. اگر قصد دارید از مایکروفر به درستی استفاده کنید و خطری برای شما ایجاد نکند، به سالم بودن این قطعه توجه داشته باشید. 

تعویض این قطعه بسیار مهم، زمان و هرینه زیادی از شما نمی‌گیرد؛ پس در صورت خرابی، حتما آن‌ها را تغییر دهید. یکی از بهترین مجموعه‌هایی که در امر سرویس و تعمیر ماکروفر غرب تهران ، شرق، شمال و جنوب فعالیت دارد، تعمیربان است. تعمیربان با استفاده از کارشناسان و تکنسین‌های با تجربه خود توانسته بسیاری از خواسته‌های مشتریانش را به بهترین شکل برطرف کند. از دیگر خدمات تعمیربان می‌توان به تعمیر هود، اجاق گاز، لباسشویی و  تعمیر ماشین ظرفشویی اشاره کرد.

سوالات متداول

میکروسوئیچ درب مایکروفر در هر دستگاه به چه تعداد است؟

میکروسوئیچ درب مایکروفر در هر دستگاه به طور عمومی سه عدد است.

میکروسوئیچ درب مایکروفر چه کارایی دارد؟

میکروسوئیچ درب مایکروفر برای قفل کردن درب در هنگام کار کردن دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *