آموزش

علت خرابی برد اجاق گاز چیست؟

۵
(۱)

در دنیای امروز برای کنترل نمودن عملکرد اجاق گاز، از بردهای مخصوص استفاده می‌شود. این قطعه به یک قسمت مهم در ساختار الکترونیکی اجاق گاز تبدیل شده است. برد اجاق گاز تمامی عملکرد پخت غذا و تنظیم قطع و وصل کردن گاز را بر عهده دارد.

این قطعه به صورتی طراحی شده است که قادر است سنسورهای اجاق گاز را نیز تنظیم کند. در صورت خرابی این قطعه، گاز روشن نخواهد شد و شما شاهد اختلالی در استفاده از اجاق خواهید بود. در این مقاله از تعمیربان سعی داریم تا در مورد خرابی برد اجاق گاز برای شما صحبت کنیم.

وظیفه برد اجاق گاز

مهم‌ترین وظیفه برد اجاق گاز این است که زمان سنج یا تایمر را روی صفحه نمایش نشان دهد. برد الکترونیکی در حقیقت قادر است جریان الکتریکی را به قسمت‌های مختلف که نیاز به انرژی برق دارد، برساند. در صورتی که این قطعه دچار خرابی شد، قسمت‌های مختلف مثل نمایشگر، جرقه زن (ترموکوپل)، جوجه گردان و سایر موارد دچار اختلال خواهد شد. در صورتی که برد اجاق گاز دارای اختلال شود، نمی‌توانید مثل قبل از آن استفاده کنید و نیازمند تعمیر گاز خواهد بود. زمانی که این قطعه خراب شد، شما نشانه‌هایی خواهید دید که نشان دهنده خرابی این برد است.

علت خرابی برد اجاق گاز
خرابی برد اجاق گاز

علت خرابی برد اجاق گاز

خرابی برد اجاق گاز برای همه استفاده کنندگان از آن دردسر ایجاد می‌کند. این اختلال در همه موارد موجب می‌شود که کاربران به دنبال راهی برای تعمیر آن باشند. تعمیر برد اجاق گاز در این موارد بسیار مهم شده است. شما می‌توانید جهت تعمیر برد اجاق، از تکنسین‌های مجرب تعمیربان کمک بگیرید. این تیم متخصص توانایی سرویس و تعمیر انواع لوازم خانکی مثل تعمیر گاز رومیزی ، با اعزام فوری نیرو در محل دارد. در ادامه سعی داریم در مورد دلایلی که خرابی برد اجاق گاز می‌شود را بررسی کنیم:

نوسانات برق

یکی از عمده دلایل خرابی برد اجاق گاز، نوسانات پی در پی برق است. شاید این نوسان‌ها به صورت همیشگی باشد و در اصل برق همیشه نوسان داشته باشد. با تغییر فصل این نوسانات بیشتر یا کمتر می‌شود. نوسان برق هر دستگاهی را ممکن است دچار مشکل کند.

مشکل در میکروسوئیچ

از نشانه‌های خرابی در برد دستگاه، مشکل در میکروسوئیچ می‌تواند باشد. همانطور که معنی میکروسوئیچ مشخص است این قطعه وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق را دارد. این قطعه جریان برق را به مدار جرقه زن اجاق گاز وصل می‌کند. اگر این قطعه خراب شود، تمام سیستم اجاق گاز دچار اختلال خواهد شد.

داغ شدن بیش از حد بدنه، ولوم و صفحه نمایش

وقتی شما مشاهده کردید که بیش از حد بدنه، ولوم و صفحه نمایش داغ شد، ممکن است آسیب جدی به سیستم برق رسانی و برد اجاق گاز بزند. خرابی برد اجاق گاز روی عملکرد تمام قطعات گاز موثر است. این داغ شدن‌ها حتی دکمه‌های لمسی روی گاز را خراب می‌کند.

مطلب پیشنهادی: تعمیر ترموکوپل اجاق گاز

آسیب به وسیله مواد شوینده

مواد شیمیایی همیشه اگر به درستی استفاده نشود، ممکن است برد اجاق گاز را خراب کند. به علاوه مواد شیمیایی یک خاصیت از بین برندگی قطعات الکتریکی را دارند. ممکن است آن برد را تا ابد خراب کنند و مجبور به تعویضش شوید. این تماس باعث اکسیده شدن سطح برد می‌شود.

علت خرابی اجاق گاز (برد اجاق گاز)

تعمیر برد اجاق گاز

اگر با خرابی برد اجاق گاز مواجه شدید، باید با توچه به برند آن و راهنمای خرابی‌ آن عمل کنیم. به صورت کلی تمامی برندهای اجاق گاز از یک دستورالعمل کلی پیروی می‌کنند. بهتر از قبل از هرکاری به بررسی سیستم برق رسانی آن توجه داشته باشید. اگر در سیستم برق رسانی اختلالی باشد، آن را برطرف کنید.

اگر مشاهده کردید که اختلال از برد اجاق گاز است، می‌توانید با کارشناسان مجرب مجموعه تعمیربان تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان آن مشکل شما را برطرف کنند. پیشنهاد ما هم این است که اگر مهارت یا دانش کافی ندارید از یک متخصص کمک بگیرید.

مطلب مرتبط: کم بودن شعله اجاق گاز

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا در مورد خرابی برد اجاق گاز که علت خرابی اجاق گاز است مطالبی را برای شما ارائه دهیم. برای تعمیر برد اجاق گاز همیشه لازم است دانش و مهارت کافی داشته باشید. اگر به دقت این کار انجام نشود احتمال برق گرفتگی برای فرد وجود دارد.

اگر واقعا به سیستم برد اجاق گاز آشنایی ندارید، از دست زدن به صفحه برد اجاق گاز خودداری نمایید. این نکته به خصوص در خرابی اجاق گاز صفحه ای بیشتر اهمیت دارد. برای تعمیر و رفع اشکال این قطعه می‌توانید با کارشناسان تعمیربان در تماس باشید تا از بهترین مشاوره‌های آن‌ها برای تعمیر بهره مند شوید.

سوالات متداول

آیا خرابی برد اجاق گاز از داغ شدن بیش از حد ولوم می‌تواند ناشی شود؟

پاسخ به این سوال مثبت است. داغ شدن بیش از حد ولوم اجاق گاز موجب خرابی برد اجاق گاز می‌شود.

در صورت خرابی برد اجاق گاز چکار باید کرد؟

در صورت خرابی برد اجاق گاز باید این مشکل را به یک تعمیرکار مجرب در میان گذاشت و از او راهنمایی گرفت.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید خدمت شما و ممنون از سایت خوبتون. اگر شعله اجاق گاز به رنگ نارنجی بسوزه دلیلش از گاز هستش یا دستگاه اجاق گاز؟ باز هم ممنون

  2. ممنون از مقاله خوبتون. یه سوال داشتم درباره این مطلب:اگه شعله اجاق زرد بسوزه مشکل‌از‌دستگاه هست یا گاز‌؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *